Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Więcej warzyw! Zdrowe postanowienie na Nowy Rok

Więcej warzyw! Zdrowe postanowienie na Nowy Rok
Spożywanie większej ilości warzyw może okazać się pomocne w zapobieganiu, a nawet niwelowaniu niektórych dolegliwości. (Fot. Thinkstock)
W Nowym Roku łatwo poddać się ambitnym - choć nierealistycznym - postanowieniom noworocznym zwłaszcza, jeśli chodzi o zdrowe odżywianie. Dietetyk Cynthia Sass zachęca do przestrzegania jednej, prostej zasady - więcej warzyw.

Jak przewidują eksperci, dietą, która będzie cieszyć się największym zainteresowaniem w nadchodzącym roku, będzie dieta ketogeniczna. To hasło było najczęściej wyszukiwaną frazą w Google. Jednak, jeśli chodzi o dietę i zdrowy styl życia, Cynthia Sass zachęca, aby w Nowym Roku trzymać się jednego prostego postanowienia - więcej warzyw.

"Moim zdaniem, postanowienie, które oferuje najwięcej korzyści dla naszego zdrowia jest proste: zjadajmy pięć porcji warzyw dziennie" - podkreśla dietetyk na łamach portalu "Health". "Oprócz tego, że warzywa są bogate w witaminy i przeciwutleniacze, są niskokaloryczne i bogate w błonnik. Kiedy zastępujemy nimi niektóre pokarmy, możemy z łatwością radykalnie obniżyć spożycie kalorii i węglowodanów bez większych poświęceń" - dodaje.

Spożywanie większej ilości warzyw może okazać się pomocne w zapobieganiu, a nawet niwelowaniu niektórych dolegliwości, zbawiennie wpływa na mikrobiom jelitowy, dodaje skórze blasku, sprzyja utracie masy ciała i zmniejsza stany zapalne w organizmie. Zatem przy każdym posiłku warto pamiętać, aby na talerzu znalazła się porcja świeżych warzyw. Z reguły jedna porcja to jedna filiżanka surowych warzyw, tłumaczy ekspert.