Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Ruszyła budowa obwodnicy Kolbuszowej i Weryni

Ruszyła budowa obwodnicy Kolbuszowej i Weryni
Fot. podkarpackie.pl
Ponad 52 mln zł będzie kosztować budowa obwodnicy Kolbuszowej i Weryni (Podkarpackie). Trasa, której budowa już się rozpoczęła, będzie miała ok. 6 kilometrów długości i będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 875. Droga ma być gotowa w przyszłym roku.

Jak poinformowała Ewa Sudoł-Sikora z Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, dzięki nowej obwodnicy poprawi się przede wszystkim bezpieczeństwo i płynność przejazdu przez te miejscowości. „Również mieszkańcy odpoczną od uciążliwego hałasu i spalin” – dodała.

Obwodnica rozpocznie się na istniejącym skrzyżowaniu drogi krajowej nr 9 z drogą wojewódzką nr 875. Ominie od strony północnej zabudowę Kolbuszowej, szczególnie posesje usytuowane przy ulicy Sokołowskiej.

Następnie trasa przetnie linię kolejową nr 71 Ocice-Rzeszów, w związku z czym zostanie wybudowany wiadukt.

„W dalszej części trasa obwodnicy przebiegać będzie w kierunku północno-wschodnim, omijając kompleks leśny przyległy do Weryni i przetnie drogę gminną nr 103981R w miejscowości Zarębki. Dalej przebiegać będzie przez tereny niezabudowane wsi Zarębki, omija m.in. stawy hodowlane i po stronie północnej miejscowość Rejowiec. Obwodnica zostanie włączona w istniejącą trasę drogi wojewódzkiej przed miejscowością Dzikowiec” – wyjaśniła Sudoł-Sikora.

Obwodnica będzie miała dwa pasy ruchu. Oprócz wiaduktu nad torami kolejowymi wybudowany zostanie też most nad rzeką Werynia. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki.

Obwodnica będzie kosztować ponad 52 mln zł. Jej budowa jest dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego w kwocie ponad 44 mln zł. Pozostałe prawie 8 mln zł pochodzi z budżetu państwa. Inwestorem jest województwo podkarpackie.