Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Nowe oprogramowanie Ubera wykryje, czy pasażer jest nietrzeźwy

Nowe oprogramowanie Ubera wykryje, czy pasażer jest nietrzeźwy
Aplikacja będzie rejestrowała np. liczbę popełnianych przez użytkownika błędów podczas pisania na klawiaturze telefonu i precyzję, z jaką klika on w linki i przyciski wewnątrz aplikacji. (Fot. Getty Images)
Uber chce opatentować system sztucznej inteligencji (SI), który ma pomóc firmie wykrywać pasażerów zachowujących się w niewłaściwy sposób. System ma także służyć do badania interakcji użytkowników z aplikacją Ubera - poinformował serwis Gizmodo.

Według dokumentów patentowych, które według serwisu Gizmodo wpłynęły do właściwego urzędu w czwartek, nowy system Ubera ma pozwalać firmie na szczegółowe badanie zachowania kierowców oraz pasażerów podczas przejazdów.

Aplikacja wyposażona w algorytm, który chce opatentować firma, będzie rejestrowała np. liczbę popełnianych przez użytkownika błędów podczas pisania na klawiaturze telefonu i precyzję, z jaką klika on w linki i przyciski wewnątrz aplikacji. Aplikacja ma także zapisywać prędkość chodu użytkownika bezpośrednio przed zamówieniem przejazdu w Uberze.

Media spekulują, że nowy patent Ubera może w przyszłości mieć bardzo szerokie zastosowanie. Do tej pory firma nie sprecyzowała zamiarów, które towarzyszą stworzeniu takiego algorytmu. Według stacji CNN, na podstawie analizy danych z aplikacji Uber może zmieniać usługi w stosunku do określonych grup klientów, a także ostrzegać kierowców przed świadczeniem usług pasażerom zachowującym się w potencjalnie niebezpieczny sposób.

W ocenie serwisu Gizmodo Uber ma jeszcze sporo do zrobienia w kwestii ochrony pasażerów przed kierowcami, którzy wielokrotnie byli oskarżani o dokonywanie przestępstw względem osób korzystających z usług Ubera.

Serwis przytacza również głosy kierowców współpracujących z Uberem, którzy na jednym z forów internetowych poruszyli temat możliwych nadużyć względem nich jako osób świadczących usługi. Ich zdaniem, algorytm może narażać ich na świadczenie usług przejazdu po zaniżonej cenie w stosunku do ryzyka związanego z przewozem wymagającego pasażera.