Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

Nastolatki porzucają Facebooka. Wolą inne serwisy

Nastolatki porzucają Facebooka. Wolą inne serwisy
Młodsi internauci niechętnie używają Facebooka. (Fot. Getty Images)
Facebook traci popularność wśród nastolatków. Liczba użytkowników pomiędzy 15. a 19. rokiem życia spadła z 80 proc. w 2016 roku do 72 proc. w 2017 - twierdzi holenderska agencja mediowa Newcom w swoim najnowszym raporcie.

Według raportu Newcom, spadła również liczba nastolatków, których zwyczajem jest codzienne korzystanie z Facebooka. Obecnie jest ich jedynie 43 proc., czyli o 9 proc. mniej, niż w 2016 roku.

Nastolatki rezygnują z Facebooka na rzecz bardziej atrakcyjnych wizualnie, zdominowanych przez obraz alternatyw - takich, jak YouTube, Snapchat i Instagram. Najpopularniejszą siecią społecznościową wśród nich jest wciąż WhatsApp, z której korzysta 97 proc. holenderskich nastolatków. Najszybciej natomiast rośnie Instagram - ma już wśród nastolatków w Holandii 4,1 mln użytkowników.

Instagram oraz WhatsApp to aplikacje, których popularność wzrasta we wszystkich grupach wiekowych wśród Holendrów.

Badania Newcom wykazały, że społeczność użytkowników Facebooka starzeje się. W Holandii z serwisu społecznościowego Marka Zuckerberga korzysta 69 proc. osób pomiędzy 65. a 79. rokiem życia. Nastolatki natomiast w przeprowadzonej ankiecie deklarują, że głównym powodem rezygnacji z korzystania z Facebooka jest "brak identyfikacji z innymi użytkownikami" (31 proc. badanych) oraz "fakt, że nie czują się już na Facebooku jak w domu" (30 proc.). Jedynie 13 proc. nastolatków zrezygnowało z serwisu z powodu obecności w nim ekspansywnej reklamy.

Agencja Newcom w swoim raporcie wskazuje również, że zaufanie do mediów społecznościowych w Holandii wciąż jest ograniczone, co ma duży związek z dominacją treści dezinformujących oraz zamieszaniem wokół wpływu mediów społecznościowych na procesy demokratyczne.