Nasza Polityka Prywatnosci oraz Cookies została zaktualizowana.

Wprowadziliśmy kilka istotnych zmian w naszej Polityce Prywatności i Plików Cookies i chcemy, abyś wiedział, co to oznacza dla Ciebie i Twoich danych

Menu

"Ego travel" - jak podróżują millenialsi?

Trendy w podróżach zmieniają się dość często. (Fot. Thinkstock)
Imprezy, słońce i beztroska zabawa - takie założenie przyświecało 18-30 Club, założonego przez Thomasa Cooka. Organizator imprez turystycznych, skoncentrowanych głównie na młodych ludziach, ogłasza, że idea imprezowych wakacji odchodzi do lamusa.

Millenialsi oczekują dziś zupełnie innych doświadczeń. Zamiast szalonych, wakacyjnych imprez nad basenem bliżej im do medytacji i doświadczania egzotycznych zakątków świata. Drinki z palemką nie bawią jak dawniej. Pokolenie szalonych, imprezowych turystów dojrzewa i oczekuje zupełnie innych, bardziej duchowych, wrażeń.

Ten trend nazwano "ego travel" - już nie chodzi tylko o szalone wakacje, a ucieczkę od zgiełku, zanurzanie się w wodach egzotycznych plaż, ale również zaglądanie w głąb siebie. "Ego travel to nie wyjazd na wakacje, to podróż w głąb siebie, która prowadzi nas do krainy szczęścia, spokoju radości" - można przeczytać w "The Guardian".

Zatem ucieczka na Goa w celu medytacji, technologiczny detox na Bali - owszem. Nie zapominamy jednak, aby tę podróż skrzętnie dokumentować i dawać światu świadectwo ucieczki do raju. Najlepszym sposobem są oczywiście media społecznościowe i Instagram, na którym umieszczamy zdjęcia z namiotu albo domku na plaży, widok zachodzącego słońca z głębokim i poruszającym opisem, a zamiast drinka w kokosie, zielone smoothie, równie egzotyczne, co sama podróż. Dlatego też wspomniany 18-30 Club rozważa nowe alternatywy, a nawet sprzedaż kultowej marki.

Okazuje się, że media społecznościowe stają się nie tylko platformą, za pośrednictwem której komunikujemy się ze światem, wzbudzamy w innych zazdrość i prezentujemy nasze szczęśliwe chwile. Są one jednym z czynników, które definiują to, gdzie jedziemy, a nawet to, jaki hotel wybieramy. Jak wynika z Thomas Cook's Holiday Report 2018 media społecznościowe dla 52 proc. respondentów w wieku 18-24 są jednym z istotnych elementów w trakcie podejmowania decyzji o wyborze hotelu.

"Informacja o Thomas Cook 18-30 Club to koniec pewnej ery w przemyśle turystycznym, ale również świadectwo tego, jak na przestrzeni lat zmieniło się podejście do podróżowania w tej grupie wiekowej" - wskazuje na łamach "The Independent" Alastair Thomann prezes Generator Hostels. "Zauważyliśmy pewien trend - młodzi podróżnicy wybierają kolejne miejsca docelowe w oparciu o oferowane doświadczenia kulturowe i kulturowe, a także jakość obrazów, które będą mogli publikować na swoich kanałach społecznościowych. Doświadczenia takie jak jedzenie, kultura i muzyka znalazły się na szczycie listy priorytetów" - dodaje.