Galerie handlowe zmieniają Rzeszów

Strefa Biznesu / JOANNA ŚLOŃSKADodaj komentarz: 0
Nr 7

Jeszcze parę lat temu spotkania rodzinne, towarzyskie lub nawet zawodowe odbywały się w parkach, na deptakach miejskich lub w restauracjach. Teraz tę funkcję przejęły galerie handlowe, które zajmują coraz więcej przestrzeni, zarówno w sensie dosłownym, jak i metaforycznym.

Podpowiadają, czego pragniemy, oferując zakupy jako ciekawą formę spędzania wolnego czasu i antidotum na prawie każdą bolączkę. To właśnie tutaj niemalże w jednym miejscu znajdują się: sklepy ze wszelkim możliwym asortymentem, centrum medyczne, apteka, salon urody, kino, restauracje, kawiarnie, księgarnie, oddziały banków, a nawet instytucje kultury czy administracji lokalnej.

Te olbrzymie centra handlowe stają się „współczesnymi ulicami”. Ludzie w różnym wieku spędzają w nich coraz więcej czasu. Bo tutaj bez względu na porę roku, zawsze jest dobra pogoda. Z klimatyzatorów wieje przyjemny wiatr, niosąc ze sobą zapach luksusu...

Tu pojawiają się gwiazdy sceny muzycznej, znani z ekranu aktorzy, dziennikarze, sportowcy. Wchodząc do środka, opuszcza się szary świat, a wchodzi w ten lepszy, kolorowy, który w dodatku jest tak blisko - na wyciągnięcie ręki…

JAK GRZYBY PO DESZCZU
Galerie handlowe rosną, jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”. W samym Rzeszowie mamy ich kilka. Jednakże w stolicy Podkarpacia to zjawisko bardzo popularne, choć dosyć młode. Niewątpliwie widok galerii handlowych stał się nieodłącznym elementem współczesnej urbanistyki. Edyta Podkulska, rzecznik prasowa Galerii Rzeszów City Center zapewnia, że podstawowym atutem nowo otwartego obiektu jest jego lokalizacja.

Tezę opiera na badaniach rynku oraz obserwacjach z innych miast, gdzie galerie znajdujące się w ścisłym centrum zawsze radzą sobie najlepiej. "Ponadto mamy doskonale skomercjalizowaną powierzchnię handlową, obejmującą przeszło 40 tysięcy metrów kwadratowych. Sporą część zajmuje sam hotel, centrum fitness oraz kino.

"Całość w sumie to ponad 120 ty sięcy metrów kwadratowych, co powoduje, że mamy doczynienia z największym tego typu obiektem na Podkarpaciu. Na uwagę zasługuje również architektura. Bryła obiektu jest bardzo nowoczesna, a zarazem klasyczna, zachwyca swoją elegancją" – wylicza rzecznik.

"Wewnątrz na trzech poziomach ludzie mogą przemieszczać się dookoła ciągiem komunikacyjnym, co jest bardzo wygodne i znakomicie sprawdza się w praktyce.

Przy okazji mówiąc o zagospodarowaniu przestrzennym galerii handlowych, warto przy pomnieć, że pierwszy dom handlowy Europa II, jaki powstał w Rzeszowie, również był realizowany przez tego samego inwestora, później powstawała Graffica oraz kilka mniejszych budynków. Mamy doświadczenie w tej branży" – dodaje.

NOWE OBLICZE, NIE TYLKO RZESZOWA
Jak podkreśla Edyta Podkulska, Galeria Rzeszów jest uwieńczeniem wieloletnich działań i zapewnia, że obiekt na trwałe zmieni obraz Podkarpacia. - Ten obraz to przede wszystkim nowe miejsca pracy, sposoby spędzania wolnego czasu oraz kreowanie nowatorskiego stylu życia.

Na klientów najnowszej w mieście galerii handlowej czeka 6-salowe Kino Helios, w tym jedyna w Rzeszowie sala z cateringiem, kawiarnie, restauracje, fitness, sklepy znanych marek odzieżowych i wiele innych lokali oferujących pełną gamę usług. Ponadto w każdy weekend dla dzieci, które przyjdą ze swoimi rodzicami na zakupy, przewidujemy sporo atrakcji, będą też imprezy dla ludzi w każdym wieku przygotowywane przez nas samych.

Na razie więcej nie możemy zdradzić, mamy wiele pomysłów, które z upływem czasu będziemy chcieli realizować – dodaje Edyta Podkulska. Galeria Rzeszów City Center dla mieszkańców stolicy Podkarpacia, jak i przyjezdnych, pragnie także zaistnieć jako miejsce wspierania akcji prospołecznych, centrum kulturalne, a ze względu na zajmowaną powierzchnię i częściowo zachowaną nazwę po byłym hotelu, pewien charakterystyczny element topografii miasta.

PÓŁTORAK: KONKURENCJA MOBILIZUJE
W ciągu ostatniej dekady w stolicy Podkarpacia przybyło centrów handlowych. Ale czy w końcu kiedyś nie zrobi się zbyt tłoczno dla wszystkich? Czy w dobie kryzysu ich właściciele nie mają obaw o przyszłość? Marta Półtorak, właścicielka Millenium Hall twierdzi, że konkurencja, a co za tym idzie - walka o klientów, niesie ze sobą rywalizację, która mobilizuje.

W porównaniu z innymi stolicami województw – Rzeszów pod względem oferty handlowej wypadał dotychczas ubogo. Dopiero otwarcie przed rokiem wielofunkcyjnej galerii handlowej, jaką jest Millenium Hall całkowicie zreorganizowało lokalny rynek. Po pierwsze wyznaczyło nowe standardy konkurencji, po drugie postawiło wyżej poprzeczkę najemcom. Millenium Hall zdecydowanie różni się od pozostałych galerii, jakie znajdują się w Rzeszowie, dlatego, że oprócz funkcji handlowej, pełni też rolę społeczną.

 

Powrót
12

Twoja ocena:

Już zagłosowałeś!

Aktualna ocena: 4.33 (3)

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego tematu.

 

Dodaj komentarz

X
Reklama

Najnowsze wiadomości

Najpopularniejsze imiona na Wyspach?…

06:00, 23 września 2018, Świat
Oliver dla chłopca, Olivia dla dziewczynki - oto najpopularniejsze imiona dla noworodków w…

Ibrahimovic wróci do korzeni?…

15:30, 22 września 2018, Sport
Szwedzki napastnik Los Angeles Galaxy Zlatan Ibrahimovic przed laty zarzekał się, że nigdy…

Pogoda w Tatrach już zimowa. Spadł…

15:00, 22 września 2018, Regionalne
W Tatrach od wysokości 1800 metrów spadł w sobotę pierwszy w tym sezonie śnieg, a…

Jachty z dziećmi wywróciły się na Bałtyku

13:15, 22 września 2018, Polska
Czworo dzieci zostało uratowanych, po tym jak dwa jachty typu Optymist wywróciły się na…

Media: Apple nadaje klientom…

11:15, 22 września 2018, Świat
Apple nadaje użytkownikom swoich usług "punkty w rankingu zaufania", dzięki…

Pięć goli w 10 minut. Trzy lata od…

10:15, 22 września 2018, Sport
"Wciąż nie potrafię wyjaśnić, jak to się stało" - tymi słowami Robert…

Reklama