Menu

"Puls Biznesu": Piwo i lody przegrały z polską pogodą

Branża lodów w Polsce znalazła się pod kreską. (Fot. Thinkstock)
Tego lata konsumenci w Polsce rzadko szukali ochłody, więc sezonowe branże są na minusie. Polacy znacznie chętniej sięgali po coś na rozgrzewkę, m.in. rum i małpki z wódkami smakowymi - donosi "Plus Biznesu".


Najlepsze miesiące dla piwa i lodów były fatalne. To na wakacje branża przygotowuje się cały rok i zaklina pogodę. Tym razem, jak zauważa "PB", nieskutecznie.

"To jeden z najgorszych sezonów na przestrzeni ostatnich kilku lat" - ocenia Zbigniew Grycan, twórca Lodziarni Firmowych.

Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, przyznaje, że w pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż piwa spadła, co miało związek z z gorszą pogodą - wyjątkowo zimnym majem i mniej słonecznym czerwcem. Lipcowa aura też nie sprzyjała sprzedaży złocistego trunku, ale dane dotyczące wakacyjnych miesięcy Grupa Żywiec opublikuje dopiero w październiku.

Podczas gdy lodziarze i browarnicy narzekają na pogodę, producenci mocnego alkoholu mają powody do zadowolenia. Wśród zwycięzców jest rum. Zyskiwały też niektóre rodzaje wódek, np. smakowe małpki.