Menu

Młody Polak mistrzem na brytyjskim torze!

Młody Polak mistrzem na brytyjskim torze!
MadMax został pierwszym polskim mistrzem Clay IKR Summer Series 2017. (Fot. Robert Solarski)
22 lipca na torze pod Dorchester odbyła się 3 z 4 rund Clay IKR Summer Series Championship 2017. Pomimo że pogoda nie rozpieszczała, to na Clay Pigeon Raceway zgromadziło się blisko 80 śmiałków. W klasie Honda Cadet wystartowało aż trzech Polaków.

To dotychczasowy lider mistrzostw - Maksymilian MadMax Solarski, który wygrał pierwsze dwa wyścigi; zajmujący 3. lokatę po dwóch rundach Colin Ważny, a także debiutujący w zespole 303 Squadron Team, prowadzonym przez Polish Automobile Club UK - Adrian Haniewicz.

Dla polskiego lidera Clay IKR Summer Series był to dzień, w którym - na jedną rundę przed końcem tych rozgrywek - mógł przypieczętować swój pierwszy tytuł mistrzowski. Jego zadaniem było zdobycie nie więcej niż 10 pkt. Zakładając, że Lukas Haydon - jego największy rywal do mistrzowskiej korony - będzie wygrywał każdy wyścig, Mad Max mógł spokojnie dojeżdżać na 2. pozycji, by na koniec dnia cieszyć się z mistrzostwa. 

Pogoda nie rozpieszczała zawodników. (Fot. Robert Solarski)



Wyścig nr 1 rozpoczął się w strugach deszczu. Mad Max spokojnie odjechał rywalom na ponad 2,5 s., gdy na 5 okrążeniu popełnił błąd i spadł na 4. miejsce. Mason Perren wysunął się na prowadzenie, Colin Ważny był drugi, a Jame Burt wskoczył na 3. pozycję. Największy rywal Solarskiego - Lukas Haydon, też na samym początku popełnił błąd i był daleko z tyłu.

MadMax po powrocie na tor szybko zaczął odrabiać straty i w tych arcytrudnych warunkach "wykręcił" najlepszy czas jednego okrążenia i dzierżył rekord pierwszego sektora. Ostatecznie wyścig zakończył tuż za Masonem Perrenem. O trzecie miejsce bardzo dzielnie walczył też kolejny podopieczny 303 Squadron Team - Colin Ważny, który obronił tę świetną pozycję. 

Wyscig "2" przebiegał w lepszych warunkach. Jednak tor był nadal mokry i śliski. Na starcie kłopoty dopadły Solarskiego - przerywający silnik sprawił, że spadł na przedostatnią pozycję i to jeszcze zanim zawodnicy wystartowali.

Od lewej: Adrian Haniewicz, Colin Ważny i Maksymilian MadMax Solarski

Gdy silnik odzyskał pełną moc, Polak rozpoczął swoją pogoń za rywalami. Świetna jazda zaowocowała najlepszym czasem pierwszego sektora oraz najszybszym okrążeniem, a w rezultacie bardzo dobrym 2. miejscem tuż za Perrenem. 

Drugi wyścig nie był też zbyt udany dla Colina, który na początku wykonał piruet i ostatecznie ukończył go na 7. pozycji, tuż przed debiutantem Adrianem Haniewiczem . 

Wyścig kwalifikacyjny nr 3 to spokojna jazda Solarskiego, który świetnie kontrolował swojego rywala Lukasa. Haydon był w tym wyścigu najszybszy, notując najlepsze czasy we wszystkich sektorach i najlepsze okrążenie. Jednak nie był w stanie wyprzedzić polskiego kierowcy, zmierzającego po swój pierwszy mistrzowski tytuł. 

MadMax stał co prawda na drugim stopniu podium, ale i tak przypieczętował swój pierwszy tytuł mistrzowski IKR w klasie Honda Cadet.

Finał przyniósł wiele emocji. Najważniejsze dla Maksymiliana MadMaxa Solarskiego z 303 Squadron Team było to, aby przejechać go przynajmniej na 2 miejscu. MadMax otrzymał dokładne informacje, co robić, żeby wygrać mistrzostwa.

Efekt? Plan wykonał w 100% i został pierwszym polskim mistrzem Clay IKR Summer Series 2017. Jego rywal do mistrzowskiej korony Lukas ukończył zawody na 3. miejscu i też zapewnił sobie tytuł vicemistrza na jedną rundę przed końcem mistrzostw.

Colin Ważny dojechał tuż za podium, umacniajac się na pozycji ll vicemistrza. Jednak o utrzymanie tego rezultatu będzie musiał powalczyć jeszcze podczas ostatniej rundy rozgrywanej 26 sierpnia.