Menu

LOT pierwszą linią w Europie Środkowo-Wschodniej z Boeingiem 737 MAX 8

LOT pierwszą linią w Europie Środkowo-Wschodniej z Boeingiem 737 MAX 8
LOT unowocześnił swoją flotę. (Fot. Twitter/@PiotrBozyk)
PLL LOT są pierwszą linią lotniczą w Europie Środkowo-Wschodniej, której flota wzbogaci się o nowoczesne samoloty Boeing 737 MAX 8 - przekazał prezes LOT Rafał Milczarski. Pierwszy z sześciu zamówionych przez spółkę B737 MAX 8 wylądował na warszawskim Lotnisku Chopina.


"To szczególny dla nas dzień, flota LOT-u wzbogaca się o najnowsze dziecko Boeinga, jakim jest najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata, czyli Boeing 737 MAX 8. Jesteśmy pierwsza linią lotniczą w Europie Środkowo-Wschodniej, która będzie miała ten samolot w swojej flocie" - przekazał na konferencji prasowej Milczarski po wylądowaniu samolotu w Warszawie.

Najnowszy samolot pasażerski LOT-u wystartował z Boeing Field w Renton, Seattle w USA. Po drodze Boeing 737 MAX 8 lądował w porcie Keflavik na Islandii, gdzie odbyło się tankowanie. W sumie po 11 godzinach lotu, w Warszawie wylądował po godz. 14. Nowa maszyna LOT-u w poniedziałek wystartuje w swój pierwszy rejs z Warszawy do Londynu.

"Jesteśmy też jednym z pierwszych przewoźników na świecie, który do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu będzie wykorzystywał Boeingi 737 MAX 8. Jesteśmy również obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Jestem przekonany, że nowe samoloty pomogą nam jeszcze bardziej zwiększyć efektywność kosztów naszych operacji i znacząco podnieść jakość oferty. Dzięki najbardziej zaawansowanym technologicznie samolotom Boeinga: B787 Dreamliner i nowym B737 MAX LOT jest liderem w wyznaczaniu nowej jakości dla branży lotniczej w regionie" - podkreślił szef LOT-u.

Nowy MAX na pokładzie ma 186 foteli w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Z tyłu każdego fotela znajdują się gniazdka elektryczne i wejścia USB. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule Boeing Sky Interior opartej o rozwiązania zastosowane w dreamlinerach. W kabinie znajdą się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED umożliwiające zmianę natężenia i barwy światła. W kuchni znajdą się m.in. piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy.

Jak zapewnia Boeing, MAX 8 jest najbardziej ekonomicznym samolotem świata w swojej klasie, jest wyposażony w dwa silniki nowej generacji CFM LEAP-1B, które dają mu zasięg 5750 km. To o 2250 km więcej od B737-400. Średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. niż dla B737-400 i 15 proc. niższe niż B737 800 NG. Silniki nowej generacji zastosowane w MAX-ie umożliwiają redukcję hałasu o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy.

"MAX jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska, niż jakikolwiek inny dostępny na rynku samolot tej klasy. Dla pasażerów oznacza to, że będą wygodniej podróżować. A dla firmy - będziemy więcej zarabiać" - tłumaczył Milczarski.

Jak podkreślił, "należy się spodziewać dalszego rozwoju floty LOT, a także siatki połączeń" przewoźnika.