Menu

Kampania rządowa: Rozmnażajcie się jak króliki

Kampania rządowa: Rozmnażajcie się jak króliki
Czy Polacy będą naśladować króliki w stylu prokreacji? (Fot. Thinkstock)
Ruszyła kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia promująca prokreację. Jako wzór do naśladowania posłużyły twórcom specjalnego spotu reklamowego króliki. Kontrowersyjny filmik promujący w Polsce płodzenie dzieci na przykładzie tych sympatycznych zwierząt kosztował prawie 3 mln zł.

Żyj jak królik i rozmnażaj się jak królik - takie jest przesłanie nowej kampanii reklamowej finansowanej przez Ministerstwo Zdrowia. Ma ona zachęcić Polaków do prokreacji. Rząd zapoczątkował akcję reklamową z powodu coraz mniejszej dzietności Polaków.

"Kto jak kto, ale my króliki wiemy jak zadbać o liczne potomstwo. Chcesz poznać nasz sekret?” - między innymi takie słowa można usłyszeć w filmie reklamowym Ministerstwa Zdrowia. Resort zachęca do zdrowego odżywiania, unikania stresu oraz częstszej prokreacji.

Kampania wywołała prawdziwą burzę w kraju. Wiele osób uważa, że nie ma w niej nic kontrowersyjnego, namawia przecież do zdrowego stylu życia i używania sobie w sypialni.

Przeciwnicy kampanii uznali, że pieniądze te można było spożytkować na ważniejsze potrzeby. Wielu Polaków oburza się, że przesłanie godzi w ludzi niepłodnych, a jeszcze inni uważają, że 3 mln złotych można było przeznaczyć na przykład na zabiegi zapłodnienia metodą in vitro.

Niecodzienną zachętą polskiego rządu pod adresem obywateli zainteresowały się brytyjskie media. Szeroko sprawę opisuje na przykład dziennik "The Independent”. Gazeta zastanawia się, czy Polacy skorzystają z porad resortu zdrowia.